-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:35733 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

اعجاز قرآن از نظر بيان احاطه علم خداوند چگونه است؟
احاطه علم خداوند ميان حكما و دانشمندان مورد بحث و گفتگو بوده و ميباشد. گروهي علم خدا را نسبت به موجودات جزئي، نفي كرده ميگويند: علم خداوند منحصر به مفاهيم كلي است و از آنچه كه به صورت يك پديده جزئي در عالم آفرينش رخ ميدهد آگاهي ندارد. از آنجا كه آنان نتوانستند تصور صحيحي از علم خدا به جزئيات، بدست آورند ناچار شدند كه علم را به امور كلي منحصر كنند. قرآن مجيد با بينش عالي، احاطه علم خدا را بر تمام ذرات جهان مسلم دانسته و بر چنين علم وسيع و گسترده چنين استدلال ميكند:« الاّ يَعلَمُ مَن خَلَقَ وَ هُوَ اللَطيفُ الخَبيرِ» ملك/14.[آيا آنكه آفريننده جهان است از مخلوفات خود خبر ندارد؟] يعني ممكن نيست كه صانع از اسرار مصنوع خود آگاه نباشد. علم او به امور آفرينش آنچنان وسيع است كه از پردههاي مغز ما كه از اسرار و وسوسهها نهفته است آگاه ميباشد چنانكه ميفرمايد: «وَ لَقَد خَلقنا الإِنسانَ وَنعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُهُ وَ نَحنُ أَقرَبُ إِليهِ مِن حَبلِ الوَريدِ». ق/16 [ما انسان را آفريديم و اسرار و پندار درون دل او را ميدانيم ـ چرا ندانيم ـ ما به انسان از خود او نزديكتر هستيم]. او از اسرار دل زمين و آنچه در جهان بالا حكومت ميكند به خوبي آگاه است و اين حقيقت در آيه زير به طور روشن بيان گرديده است. «يَعلَمُ ما يَلِجُ فِي الأرضِ وَ ما يَخرُجُ مِنها وَ يُنزِلُ مِنَ السَماءِ وَ ما يَعرُجُ فيها وَ هُوَ مَعَكُم أَينَما كُنتُم وَ اللهُ بِما تَعلَمُونَ بَصيرٌ». حديد/4 [خدا از آنچه در زمين فرو ميرود و يا از آن بيرون ميآيد و از آنچه كه از آسمان نازل ميشود و يا به سوي آن بالا ميرود آگاه است. او با شما است هر كجا باشيد. خداوند از آنچه كه انجام ميدهيد آگاه است]. آيا سخني جامعتر از اين ميتوان گفت؟

: آية الله جعفر سبحاني
رسالت جهاني پيامبران و برهان رسالت

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.